Miehikkälän kunnan ensimmäinen käsikirjoitettu sosiaalisen median mainos julkaistiin viime perjantaina. Video on tavoittanut tuhansia ihmisiä ja sitä on jaettu Facebookissa jo yli 60 kertaa, mikä kertoo miehikkäläläisten halusta tuoda kotikuntaansa tunnetummaksi sekä myös onnistuneesta toteutuksesta.
Videoita on kuvattu tässä vaiheessa kolme, joista ensimmäinen julkaistiin otsikolla Lähellä tuotantoa. Videoilla kerrotaan leppoisasta elämästä Miehikkälän maaseudulla huumoria unohtamatta. Kohtaukset kuvattiin syyskuun puolivälissä yhden päivän aikana kunnan omalla kuvauskalustolla. Tarkoituksena on julkaista videot noin viikon välein ja kuvata näille kolmelle mainokselle myös jatkoa lähitulevaisuudessa. Uusia ideoita on jo muhimassa tuleviin kuntamainoksiin.
Ensimmäisten mainosten näyttelijöinä nähdään muun muassa Purhon näytelmäpiirin Aapo Takala sekä Timo Härmä. Kumpaakaan ei tarvinnut liiemmin suostutella mukaan, vaan molemmat lähtivät empimättä kyytiin, onhan kyseessä kotikunnan tulevaisuus. Kekseliäät some-mainokset ovatkin yksi mahdollisuus parantaa Miehikkälän tunnettuutta ja luoda ihmisille positiivisia mielikuvia Miehikkälästä asuinpaikkana. Viime vuonna tehdyn imagotutkimuksen (Lahtela Niina, opinnäytetyö 2017) mukaan Miehikkälä on huonosti tunnettu jopa lähikaupungeissa, mutta ne ketkä tuntevat, tai joilla on Miehikkälään siteitä, mielikuva on pääasiassa positiivinen.
Miehikkälä on yhteisöllinen ja ihmisläheinen maaseutukunta Kaakkois-Suomessa, lähellä Vaalimaan raja-asemaa. Kunta on viime vuosina investoinut laajasti kuntalaisten hyvinvointiin, josta esimerkkeinä hyvinvointikeskuksen peruskorjaus (2014), uudet yläkoulu (2014) ja alakoulu sekä kirjasto (2015) ja paloasema (2017). Miehikkälässä on parhaillaan käynnissä lähiliikuntapaikkahanke, jossa rakennetaan neljä uutta lähiliikuntapaikkaa vuosina 2017-2018. Kunnassa asuu 1996 ihmistä (31.12.2017).
Lisätietoja:
Arto Ylönen
Kunnanjohtaja
+358 50 349 9571
Sini Kuuva
Matkailu- ja markkinointisihteeri
+358 40 199 1964
etunimi.sukunimi@miehikkala.fi